en  |  de  |  cz  |  

PhotoArt

---

The Best Photographers
Opět jsme pro vás připravili nádhernou publikaci na křídovém papíře s těmi nejlepšími fotografiemi.
Představeni budou Jindřich Štreit, Péter Korniss, Philippe Moroux, Misha Gordin, Steve McCurry, Dana Kyndrová, Iva Zímová, Carl de Keyzer, Karel Cudlín, Miloslav Stibor, Miloň Novotný, Jaroslav Kučera, Lois Greenfield, Sergej Maximišin, Mitch Dobrowner a Tomáš Svoboda.
Cena vázané reprezentativní publikace bude 345,- Kč. Doplňující texty v češtině, němčině a angličtině. Objednávky příjímáme zde.
Nyní také máte možnost objednat si společně s knihou The Best Photographers se slevou i knihu předchozí, The Best Authors.
Cena za obě pouze 500,-Kč + poštovné.

11/2007

Z obsahu čísla

 



Osobnost – Miroslav Bílek

Miroslav Bílek (1937 – 2000) – Renesanční amatér
Vystudoval anorganickou chemii na VŠCHT v Pardubicích a téměř celý život pracoval ve vývoji televizních obrazovek v Tesle v Rožnově pod Radhoštěm. Fotografii se věnoval od počátku 60. let 20. století, od roku 1968 i jako teoretik.. Činný též jako porotce výstav a od roku 1975 lektor na IVF. Člen tvůrčích skupin PROFIL (1965-77) a SETKÁNÍ.

 

 



Portfolio: Nicola Fearnley

Narodila se v roce 1965 a svůj první fotografický přístroj podědila ve třinácti letech. Svému zájmu o fotografii se věnovala, v té době neobvykle, ve školních hodinách výtvarné výchovy, ale byla nucena formálně umělecké studium omezit, aby se mohla soustředit na vědu… Po téměř třiceti letech je její potřeba tvořit fotografie sinější než kdykoli dříve! Nicoliny obrazy vždy mají silný grafický výraz a silný sklon k abstrakci. Její dílo se doposud zabývá upoutáváním pozornosti k obyčejným předmětům a pohledům a zdůrazňováním jejich vizuální přirozenosti – která by nemusela divákovi být zjevná. Nicola také užívá fotografii ke zkoumání problémů a jevů, kterým neporozuměla.
www.nicola-fearnley.com

 

 



Portfolio: Marco Okhuizen

Narodil jsem se v roce 1963, první zkušenost s fotografií jsem získal jako desetiletý s Kodakovým boxíkem, profesionálně až roku 1993 v bosenské válce.Fotografie je mou vášní. Mými nejobdivovanějšími autory jsou Raymond Depardon, Henri Cartier-Bresson, Sebastiao Salgado. Rád fotografuji všední život, reportáže o sociálních problémech a na cestách. Mým největším dosavadním oceněním bylo udělení Stříbrné kamery. Fotografii jsem se učil sám a sledováním práce ostatních fotografů, ale stále nejsem se sebou spokojen.Jsem profesionální fotograf a novinář, mými ostatními koníčky jsou box, rodina a řízení motocyklu.
O klasické nebo digitální fotografii? Mám rád klasickou fotografii, ale ta digitální usnadňuje život. Stále fotografuji na film kvůli lepším detailům a podání kontrastů, ale novinové zpravodajství dělám na digitál. Snímky zaslané do PhotoArtu, s výjimkou muslimských bezdomovců, byly všechny dělány Leicou M6. Pro zpravodajství používám Canony EOS 1Ds Mk II a EOS 5D. Na cesty beru Mamiyu 7, portréty dělám obvykle Hasselbladem.

 

 



Portfolio: Jaroslav M. Hladký

Narozen roku 1937 na Moravě, studium na Vyšší umělecké škole v Brně u prof. Ranného (figurativní kresba), prof. Zamazala (malířské techniky) a prof. K. O. Hrubého (fotografie a film). V roce 1965 získal hlavní cenu na Mezinárodní fotografické soutěži na „Interfoto 65“ v Jablonci nad Nisou. V roce 1976 založil v Rakousku „Studio Widnau“, ve kterém déle než tři desetiletí velmi úspěšně produkoval reklamní fotografii a filmy pro renomované mezinárodní koncerny. Za svoje práce obdržel mj. hlavní cenu na ITVA v Mnichově. V roce 1984, Silver Screen Award (1988) na festivalech U.S.A v Illinois (1988). Stejně jako zlato a několik Creative Excellence (1988, 1990, 1991, 1992). Ve Stuttgartu byl vyznamenán za stálou vysokou úroveň svých prací. V Rakousku mu byly Spolkovým ministerstvem pro hospodářské záležitosti hned dvakrát po sobě uděleny státní ceny. Své nekomerční nápady vyjadřuje Jaroslav Hladký pomocí oleje, pastelu, fotoaparátu a svou „kreativní fotografikou“, kterou částečně objevil již během svého studia (např. jeho „techniku světelného štětce“. V temné komoře jsou obrázky osvětlovány, resp. malovány výměnou špičky světelného štětce a barevných filtrů) na fotografický materiál. Tuto techniku nazývá luminografie. Světelný štětec využívá také u fotogramu. „Fotografiky“ jsou tištěny pigmentovými inkousty, které zaručují trvanlivost barev sto i více let, jako například je tomu u akvarelu, lineotisku, sítotisku a pod. Portréty vypracovává jak štětcem, tak i fotoaparátem a to v obou případech s velkou oblibou na plátně, což umožňuje rámování bez skla, nebo jen napnutím na malířský rám.

 

 



Portfolio: Violeta Bubelyte

Narodila se ve Vilniusu 27. října 1956. Od roku 1980 je členkou Litevského svazu uměleckých fotografů. Jejím základním dílem je soubor autoportrétů, na kterém pracuje od roku 1981 až do současnosti.

 

 



Portfolio: Zdeněk Jizera Vonásek

Narodil se v roce 1935, prý o masopustním úterý v Lomnici nad Popelkou, žije v Pelhřimově. Je výtvarník a spisovatel, k tomu navíc i fotografuje. Bylo by nesnadné popisovat jeho přístup k životu, k umění i k fotografii, dejme tedy raději slovo jemu samotnému:
„Mými učiteli (v oblasti fotografie) byli fotografové z různých okresů: Karel Cajz, Hypolit Vopat, Václav Vopat, Jiří Fajt, Marie Šechtlová, ale také Leoš Nebor či Mirek Hucek a desítky a stovky dalších, které jsem obdivoval a obdivuji. Bez malířů, sochařů, ilustrátorů, karikaturistů, fotografů a kameramanů si vůbec nedovedu svůj život představit, jim všem děkuji, že tvoří.
První svoji fotku jsem udělal bakeliťákem na skautském táboře v Potštejně v červenci v roce 1947. Byla velmi nepodařená. První fotku vypůjčenou Leicou jsem udělal na svatbě mé sestřenice v Mlečicích v roce 1949. Z té svatby jsem ovšem viděl mnohem zdařilejší fotografie.
Takto jsem kazil a kazím materiál podnes, i když se tu a tam něco málo vydaří. Jako například portrét mého malířského souputníka Josefa Sekyry v jeho ateliéru. Ta fotka dostala Cenu za portrét, a to jen proto, že se tenhle můj oponent a kamarád uměl vždycky před objektiv postavit, jako by tam odjakživa patřil“.

 

 



Osobnost – Mitch Dobrowner

Cenami vyznamenávaný krajinářský fotograf, původně studoval a pracoval s filmem velkého formátu. Nyní dělá své snímky převážně digitální cestou, která mu skýtá okamžitou kontrolu a flexibilitu na místě snímání. Postup přípravy zvětšenin probíhá
v „suché komoře“, s minimem nadržování a ztmavování. Zvětšeniny jsou tištěny pigmentovými inkousty na archivační bavlněný papír. Výsledkem jsou černobílé krajinářské obrazy, které ač jaksi abstraktní, mají v sobě souměrnost a hloubku, které mění „obyčejné“ objekty v ikonické obrazy.

 

 



Příběh fotografie XXIII.

IMAGEMAKEŘI EPOCHY

 

 



Sbírka SČF

Antonín Říha

 

 



Recenze – Czech Press Photo

Třináctého ročníku soutěže, která se koná pod osobní záštitou prezidenta České republiky a primátora hlavního města Prahy, se zúčastnilo 228 fotografů.Hlavní cenu – Křišťálové oko – získal Dan Materna z MF Dnes za snímek Exekuce dítěte

 

 



Recenze – Sergej Maximišin

Poslední impérium. 20 let poté – Výstava slavného ruského fotografa v komorní galerii J. Sudka v Maiselově ulici

 

 



Recenze – Galerie pod širým nebem

Aneb opět živnostenské ateliéry, ale trochu dušičkové

 

 



Recenze – Emanuel Kimla: Fotografie

Výstava fotografií v galerii Josefa Sudka v Úvoze

 

 



Recenze – Fotografie bude mít své Oscary

“ Je nelogické, že film, dítě fotografie, má svoji Akademii a mezinárodní ceny už téměř osmdesát let. Zatímco fotografie sama neměla dodnes nic podobného. Iniciativa vytvořit Světovou fotografickou akademii a udělovat “Oscary” na poli fotografie je významným historickým činem.”
(Daniela Mrázková ve svém prohlášení spoluzakládající členky Akademie)

 

 



Historické procesy

Další část přípravy historických fotografických procesů popisuje Ing. MgA Tomáš Štanzel

 

 



Struktura a kompozice

O tom, jak Struktura předchází kompozici povypráví prof. L. Baran

 

 



Art Ware

Co je to ART-WARE – počítačová grafická stylizace vysvětlí prof. L. Baran

 

 



Fotoklub

Představujeme Fotoklub DK Kroměříž

 

© 2010-2016 PhotoArt.cz. All rights reserved.