en  |  de  |  cz  |  

PhotoArt

---

The Best Photographers
Opět jsme pro vás připravili nádhernou publikaci na křídovém papíře s těmi nejlepšími fotografiemi.
Představeni budou Jindřich Štreit, Péter Korniss, Philippe Moroux, Misha Gordin, Steve McCurry, Dana Kyndrová, Iva Zímová, Carl de Keyzer, Karel Cudlín, Miloslav Stibor, Miloň Novotný, Jaroslav Kučera, Lois Greenfield, Sergej Maximišin, Mitch Dobrowner a Tomáš Svoboda.
Cena vázané reprezentativní publikace bude 345,- Kč. Doplňující texty v češtině, němčině a angličtině. Objednávky příjímáme zde.
Nyní také máte možnost objednat si společně s knihou The Best Photographers se slevou i knihu předchozí, The Best Authors.
Cena za obě pouze 500,-Kč + poštovné.

9/2007

Z obsahu čísla

 



Rozhovor – Fotografie musí mít duši

S fotografem Jaroslavem Kučerou který je nejvýraznějším současným českým fotografem života, si povídala Daniela Mrázková. Jeho dokumentaristické projekty a reportáže jsou od počátku 70. let až dodnes, bystře viděným a citově zaujatým komentářem sociálního stavu a proměn společnosti.
www.jaroslavkucera.com

 

 



Portfolio: Reno

Narodil jsem se v roce 1975, v Lotyšsku na malém městě Ogre. Základní školu jsem dokončil zde a pak jsem studoval odbornou školu v hlavním městě v Rize. Nyní pracuji ve stavebnictví. Fotografování je pouze můj koníček, který jsem začal brát vážně před dvěma lety, když jsem si společně s manželkou koupil náš první DLSR. Od té doby posílám mé fotky do různých soutěží, místních i mezinárodních.Jsem ženatý a moje žena je také fotografka, máme spolu dvě děti, které jsou často našimi modely. Okruh – lidé, portréty, portréty v přírodě, děti, stejně jako abstraktní objekty, foto manipulace a fotky přírody. Preferuji černobílé fotografie.Mými hrdiny jsou lidé okolo mě, velmi často fotografuji mé dvě děti, každý den jsem inspirován událostmi okolo mě, hudbou, kterou poslouchám, jen někdy jsem inspirován svými emocemi, jak se cítím nebo jak se cítí lidé okolo mě – to je důvod, proč některé mé fotky mohou vypadat depresivně nebo černě, protože zkouším ukázat smutnější stránku našeho života;
dnes je okolo nás spousta nešťastných lidí – mnoho chudých a bezdomovců. Popravdě jsem velmi inspirovaný Janem Saudkem; to je proč velmi zřídka ukazuji takzvané „klasicky krásné“ portréty, rád vidím hlouběji, portrét není pouze o očích, rtech, výrazu, ale také pohled do duše. K fotografování portrétů potřebuji čas, model a nápad, ačkoliv někdy nápad vznikne ve chvíli kdy zpracovávám fotku na počítači.
Někdy pracuji společně se svojí manželkou, protože máme velice podobný způsob myšlení.

 

 



Portfolio: Guy Gagnon

Jsem frankofonní Kanaďan, narozený v Rouyn-Noranda, městečku ležícím v srdci Borealského lesa v provincii Quebec. Žiji v Bruselu už více než třináct let a pracuji jako administrátor databáze Oracle. Oficiální vzdělání jsem získal v roce 1991 – univerzitní diplom z administrativního zpracování dat na Université du Quebec v Abitibi-Témiscaminque. Bohužel jsem nezískal neoficiální ani oficiální vzdělání ve fotografii. Nejvíc jsem se naučil na internetových stránkách kritiků (www.itisphoto.com, www.photopoints.com), a příležitostně i sledováním některých technických knih o fotografii a umění.
Bez pochyby s pořízením mé první digitální kamery v 1999 se projevila moje chuť k fotografování – původně jako příležitostné hobby, ale fotografie se rychle stala vášní, kterou jsem mohl vyjádřit mé pocity a mé vnímání světa okolo mne.
V roce 2002 jsem koupil svou první digitální zrcadlovku, Canon D30, který jsem nahradil excelentním Canonem 20D v říjnu 2004. Ten mě vždy následuje při procházkách v Bruselu, i během každoročních prázdnin.Ve světě fotografie je můj zájem především umělecký a emocionální. Protože stále toužím svobodně vyjadřovat své emoce a touhy tvůrčí činností, fotografie pro mne zůstává ideálním prostředkem. Fotografie je opravdová každodenní terapie, jež oživuje radosti a úspěchy, nebo naopak tiší zklamání a frustrace. Mou největší touhou je vydání knihy mých černobílých fotografií květin a rostlin.
www.guygagnon.com

 

 



Portfolio: Marta Szabó

Narodila jsem se ve městě Székesfehérvár v Maďarsku v roce1966. Po dokončení střední školy jsem se hlásila na Budapest College of Art ke studiu grafiky. Neudělala jsem ale přijímací zkoušky a proto jsem pracovala na technických kresbách, teď pracuji v místním magistrátu v oddělení IT. Začala jsem fotografovat na podzim r. 2003. V roce 2006 jsem měla 4 výstavy ukazující mé práce, s úvodním slovem slavných maďarských fotografů jako jsou János Eifert, András Szebeni, Milán Radisics.
Při každé příležitosti nejraději fotografuji lidi, tanec a pohyb, ale krásné a unikátní subjekty mne zajímají také.
www.szabomarta.hu

 

 



Portfolio: Ondřej Staněk

„Mám před sebou dívku, jež zády ke mně balancuje na bedýnce od zeleniny; prosím ji, aby se protáhla, natáhla, pokrčila… a šteluju světla, aby se ten zadeček vyvedl… prostě snažím se o něco, co Drtikol před sto lety dělal lépe – a přitom daleko víc vzrušující je to, co se odehrává z druhé strany, bez fotoaparátu. Co se děje v mysli a potažmo v odvrácené tváři té ženy, kterou tu zrovna trápím“. Ondřej Staněk, třiapadesátiletý vystudovaný překladatel, se vrátil k fotografování někdy před pěti šesti lety. Stalo se to po dvacetileté přestávce, jež tehdy nastala, když už v hledáčku poznal, že to nebude nic světoborného, a líp to neuměl, takže toho nechal. Předtím fotil akty, portréty, ale vlastně všude a vždy a vše. Odhlédneme-li od necelé roční přípravy u prof. Jána Šmoka, je autodidakt.Pak se O.S. věnoval dvě desetiletí překladatelské profesi a po roce 1989 ho bylo vidět spíš v blízkosti politiků než na vernisážích. Z čehož se pak po několika letech budovatelského nadšení dostavila kocovina a potřeba dělat něco smysluplného. Rozhodujícím nakopnutím správným směrem byl pak v roce 2002 jeden intenzívní týden na Artschool International, Die Schule des Sehens v Berlíně. Od té doby zase fotografuje. Cílem Staňkovy práce jsou jednotlivé fotografie jako obrazy na stěně. Fotografovat by přestal jen kdyby uměl malovat. Což prý nehrozí.

 

 



Portfolio: Nuno Luis

Moje láska ke krásným místům a krajinám se mnou rostla od dětství, ovlivněna zejména cestami po celé Evropě. Od roku 2003, s pořízením mé první digitální kamery, jsem se začal pokoušet zaznamenávat krásu, kterou jsem viděl všude, kam jsem přišel. V následujících letech jsem se snažil stále učit prostřednictvím vyhledávání článků a čtením knih. Na tématu přírodních krajin jsem získal hodně praxe. Té jsem věnoval velké množství mého volného času, stejně jako teorii pro zlepšení mých technických dovednosti. Přesto, podle mého přesvědčení, „má nejlepší fotografie je ta, kterou jsem ještě neudělal“.Většina z mých snímků vznikla během takzvané „magické hodinky“. Východ a západ slunce je moje nejoblíbenější doba; tehdy v přírodě nacházím chvíle, kdy světlo a příroda spolu ladí, kdy nás mohou obdarovat něčím opravdu jedinečným.
Zážitky z těchto chvil jsou často cennější, než obrázky samotné. Publikoval jsem svá díla v několika portugalských časopisech a vystavoval na několika společných výstavách

 

 



Osobnost – Lois Greenfield

začala svoji kariéru jako novinová fotografka, ale byla unesena výtvarným potenciálem tance. Dvacet let pokrývala scénu experimentálního tance pro Village Voice. V roce 1982 se rozhodla, že otevře studio, kde bude moci nejen kontrolovat světlo, ale také řídit tanečníky tak, aby mohla zkoumat výrazový potenciál pohybu. Její unikátní přístup fotografování lidských (živých) modelů v pohybu zásádně obnovil žánr a ovlivnil generaci mladých fotografů. Greenfieldová byla srovnávána s Eadweardem Muybridgem pro jeho objevení lidského pohybu a s Cartier-Bressonem pro zachycení prchavého okamžiku. Na rozdíl od jejích předchůdců, její vyobrazení jsou vykreslená, ale nevztahují se ke „skutečnému světu“. Jsou to dokumenty její představivosti. Matou nás, ohromují a dráždí naše smysly tím, že představují to, co oči jasně vidí, ale mozek to chce vyvrátit. Je právoplatným následovníkem Salvadora Dalího a surrealistů. Lois vytvořila rukopisné obrazy pro většinu z hlavních současných tanečních společností. Mnoho z těchto obrazů je k vidění prakticky v každém významném časopise, v její monografii z roku 1992 Breaking Bounds/Bourání hranic (Chronicle Books) stejně jako v jejím svazku Airborne/Vzdušný (Chronicle Books, 1998).
Svět reklamy se chytil na metaforický potenciál jejích představ a vytvořil početné kampaně kolem její jedinečné práce. Mezi jejími význačnými klienty jsou Rolex, Kodak, Sony, IBM, Hanes, Pepsi, Remy Martin, Netscape, Minolta, Toshiba, Target a Raymond Weil Watches. Její dílo je vystavováno v galeriích a muzeích na celém světě a její články se objevily v časopisech Elle, Sports Illustrated, Life, Vanity Fair, O Magazine, Dance, American Photographer, the NY Times Magazine a Vogue. Její nejnovější odvážný krok zcela změnil její kariéru, spolupráce a vystupování po celém světě s Australian Dance Theater ve vystoupení „Held“, tanec inspirovaný jejími fotografiemi, v kterých zachytila pohyb jako část vystoupení.

 

 



Příběh fotografie XXI.

Velcí portrétisté

 

 



Sbírka SČF

Karel Otto Hrubý

 

 



Recenze – Konceptuální hokus pokus

Konceptuální hokus pokus aneb Trapně nutkavá potřeba po svém převyprávět dějiny!? – katalog k výstavě

 

 



Recenze – Fotografie a její úloha

Výstava v Institutu Cervantes de Praga,

 

 



Recenze – Miloš Spurný

Mezi fotografií a ekologií – výstava v Moravské galerii v Brně

 

 



Recenze – InterPhotoCamp 2007

Reportáž z akce pořádané naší redakcí

 

 



Recenze – Česká Federace Fotografického Umění

Organizace která je jediným oficiálním zástupcem FIAP v ČR

 

 



Recenze – Soutěžíme ve fotografii

Jan Anděl radí, jak obesílat soutěže a fotografické salóny

 

 



Recenze – Toskánsko 2007

Pozvánka na podzimní akci našeho časopisu, která se uskuteční ve dnech 20 – 27.10.2007

 

 



Historické procesy

Další část přípravy historických fotografických procesů popisuje Ing. MgA Tomáš Štanzel

 

 



Neostrost

O tom, jak se pracuje s neostrostí obrazu povypráví prof. L. Baran

 

 



Proměny barvy

Jak se proměňují barvy světlem, vysvětlí prof. L. Baran

 

 



Objekt ozvláštněný objektivem

Co je to objekt ozvláštněný objektivem ozřejmí prof. M. Vojtěchovský

 

 



Fotoklub

Představujeme Pentax Club Praha

 

© 2010-2016 PhotoArt.cz. All rights reserved.