en  |  de  |  cz  |  

PhotoArt

---

The Best Photographers
Opět jsme pro vás připravili nádhernou publikaci na křídovém papíře s těmi nejlepšími fotografiemi.
Představeni budou Jindřich Štreit, Péter Korniss, Philippe Moroux, Misha Gordin, Steve McCurry, Dana Kyndrová, Iva Zímová, Carl de Keyzer, Karel Cudlín, Miloslav Stibor, Miloň Novotný, Jaroslav Kučera, Lois Greenfield, Sergej Maximišin, Mitch Dobrowner a Tomáš Svoboda.
Cena vázané reprezentativní publikace bude 345,- Kč. Doplňující texty v češtině, němčině a angličtině. Objednávky příjímáme zde.
Nyní také máte možnost objednat si společně s knihou The Best Photographers se slevou i knihu předchozí, The Best Authors.
Cena za obě pouze 500,-Kč + poštovné.

5/2007

Z obsahu čísla

 



Dana Kyndrová

Poprvé jsem vzala foťák do ruky až na gymnáziu, určitě pod vlivem mých dvou spolužáků, kteří se hlásili na FAMU a já jsem se snažila před nimi asi trochu předvést. Dokonce jsem začala chodit do té legendární školičky k Jánu Šmokovi, což byla vlastně taková přípravka na FAMU. Vzpomínala na své začátky v rozhovoru s Garikem Avanesianem fotografka Dana Kyndrová

 

 



Iva Zímová

Narodila se v roce 1956 v Československu. Vystudovala šperkařství na uměleckoprůmyslové škole v Jablonci, po emigraci do Kanady studovala fotografii na Dawson College a na Concordia University v Montrealu. Od roku 1993 je volnou fotografkou. Fotografovala na mnoha místech konfliktů a humanitárních problémů po celém světě. Dlouhodobě spolupracuje s českou humanitární organizací Člověk v tísni.

 

 



Portfolio: Hilary Roberts

Když jsem byla malé dítě, můj tatínek byl vášnivý fotoamatér a chtěl mě mít na každém snímku, kamkoli jsme se vrtli. Necítila jsem se nijak poctěna, když po mně žádal pózování na skalách, plotech či u plaňkových vrátek. Takže jsem nedošla k dospělosti s žádným zápalem pro fotografii. Až k mým čtyřicátým narozeninám mě tetička poctila fotoaparátem. Zapsala jsem se do večerního kurzu a brzy jsem se stala vášnivou fotografkou přírody. Poté co jsem objevila digitální fotografii, odvážila jsem se dělat portréty lidských bytostí stejně jako kudlanek nábožných. Postupně jsem překonala ostych požádat lidi o svolení k fotografování a s překvapením jsem zjistila, že 98% z nich mi pózuje s radostí. Před šesti lety jsem objevila Kubu, a nyní mnohé z mých fotografií vznikají tam. Kubánci jsou milí, fotogeničtí, rozmanití a přátelští, a neumím si představit, že bych mezi nimi někdy ztratila inspiraci.

 

 



Portfolio: Ludmila Dušková

Narozena 1943 v Praze. Po studiu na gymnáziu absolvovala nástavbové grafické studium. Pracovala jako reprodukční grafička, nyní je v důchodu. Fotografuje asi od roku 1974. V roce 1980 dokončila dálkové studium na Institutu výtvarné fotografie, kde pronikla do tajů mnoha fotografických disciplin, nejvíc ji však oslovil portrét. Asi to souviselo s původním obdivem malířských děl, zejména pak Vermeera van Delft, Rembrandta a Jana Kupeckého. Na jejich plátnech ji zaujala a inspirovala bohatá harmonie světel a stínů, dojem tajemného šerosvitu, z něhož vystupuje světlem modelovaná tvář. Proto také své portréty realizuje při přirozeném světle, bez ateliérového přisvětlování. Hlavně při práci s modelem chce zachytit pomíjivé okamžiky výrazu tváře.
Dává přednost černobílému filmu, který dává více prostoru pro fantazii.Je členkou tvůrčí skupiny Femina, vystavuje doma i v cizině – samostatně, se skupinou i s manželem fotografem. V roce 1985 vyhrála v soutěži o titul Mistr Svazu českých fotografů a následně jí byl udělen i titul ASČF.

 

 



Portfolio: Jana Vaňourková

Brněnská rodačka, od roku 1982 žije v Nizozemí. Živí se jako počítačový odborník. Během tříletého pobytu v západní Asii v mládí si zamilovala exotiku a od té doby má toulavé boty. Miluje autentická místa, neobjevená turisty, procestovala více než 56 zemí. Poušť jí učarovala natolik, že se do ní musí vracet pro načerpání další inspirace. V 15. letech dostává první fotoaparát a z koupelny si dělá příležitostně temnou komoru. Později přechází na barevnou fotografii, ve které hraje barevná kompozice hlavní roli. Rok 2003 je v jejím vývoji mezníkem. Během fotografického workshopu v Africe se seznamuje s kanadskou školou fotografického impresionismu. Od té doby se vzdělává několika workshopy ročně (Kanada, USA, ČR, Jižní Afrika, Namibie) a veškerý volný čas věnuje zdokonalení jak v praxi, tak teorii. Její témata jsou velmi rozmanitá: krajina, zátiší, makro, portréty, dokument, akty, abstrakce, architektura, koláže vytvořené v PC. Fotografie a digitální kompozice se vyznačují velkou barevností a vyzařují to, co Jana celý život hledá – tajemno, romantiku, mystiku, harmonii, hravost, radost, překvapení, krásu a lásku.
www.photo.net/photos/jana

 

 



Portfolio: Sara Janini

Narodila jsem se v roce 1970 v Cádizu. Rozhodla jsem se pro studium ekonomie, ačkoli od raného mládí byla mou vášní fotografie. Všechny mé znalosti o fotografii pocházejí z neustálého zájmu o čtení knih a fotografických časopisů, povídání a vyptávání v prodejnách i laboratořích, a hlavně z navštěvování výstav a prohlížení knih klasiků fotografie.
Po šesti letech ve finančním světě jsem se rozhodla odejít a začala cestovat a prodávat reportáže časopisům o cestování jako fotografka na volné noze. Nyní pracuji nejméně polovinu roku na cestách a fotografuji pro UNESCO památky Světového dědictví, zejména v Africe, kde se cítím jako doma! Přesto nejsem dost trpělivá, abych fotografovala místní nádhernou faunu, protože vždy jsou hlavním předmětem mého zájmu lidé. Vždy jsem byla okouzlena fotografy agentury Magnum a klasickou novinářskou fotografií. Pouliční a čistá fotografie, bez zasahování do dění, vždy být pozorovatelem. Protože nemám ráda „vytváření“ situací, nemám také ráda úpravy žádné z mých fotografií v Photoshopu, až na minimum nutné pro získání reálného a optimálního obrazu. Jenže digitální kamery jsou přítomnost, a – s výjimkou černobílého světa za pomoci výjimečných přístrojů jako Hasselblad a Leica M –myslím, že jejich výhody jsou takové, že donutí lidi změnit myšlení. Pro profesionálního fotografa je digitální fotografie dražší než práce s filmem – i při stopadesáti roličkách za jednu cestu; to proto, že vše se stává „zastaralým“ tak rychle a je zapotřebí tak mnoho příslušenství. Nyní je to tak, že fotografuji víc než dříve, ale ne lépe! Takže cestující fotograf zdvojnásobí váhu svých zavazadel všemi těmi kabely, bateriemi, harddisky, a nezapomeňte na závislost na dodávce elektřiny na nabíjení… Proto mé poučení je, že člověk sice nemůže jít zpátky do minulosti, ale neměl by ji odmítat; a měl by se z ní mnohému učit.

 

 



Portfolio: Marina Cano

O fotografování se zajímám od té doby, kdy jsem byla ještě malé děvčátko. Můj otec tehdy často vstával dříve, aby mě doprovodil do školy a přitom pozoroval zimní bouře. Později jsem fascinovaně pozorovala, jak v temné komoře vyvolává fotografie.
Od té doby se láska k přírodě a vášeň pro fotografování staly mojí nedílnou součástí. Jsem také hudebnicí; hudba je sice uměleckáa překrásná forma komunikace, ale kamera je přesto nejlepším přístrojem k vyjádření mých pocitů.
Miluji krajinné scenérie: vždy otevřené, proteplené, nebo s tajemnou atmosférou, či se zvířaty.Mým fotografiím byly mnohokrát uděleny ceny a byly uveřejněny v Nacional Geographic Viajes, Španělsko. Fotografía Digitale, Itálie. FotoCult, Itálie Digital Travel from AVA Publishing by Duncan Evans, Anglie. Wiedza i žycie, Polsko

 

 



Příběh fotografie XVII

Nová generace válečných fotografů – Tim Page, Abbas, Susan Meiselasová

 

 



Recenze – Celebrity Jovana Dezorta

Výstava fotografií

 

 



Recenze – Neznámá ze Seiny

Výstava fotografií Staši Fleischmannové

 

 



Recenze – Almanach slovenské fotografie

 

 



Recenze – Fotografie je rodu ženského

 

 



Recenze – 27. Národní soutěž amatérské fotografie

Svitavy 2007

 

 



Fotoškola – Historické procesy

Praktickou část přípravy historických fotografických procesů popisuje Ing. MgA Tomáš Štanzel

 

 



Fotoškola – Zrak

O tom, že zrak je tvůrčí orgán duševní povypráví prof. L. Baran

 

 



Fotoškola – Sociální detail

Sociální detail nebo postup práce vysvětlí prof. L. Baran

 

 



Fotoškola – Obrazové paradoxy

Ve fotografických postřezích vám Garik Avanesian vysvětlí obrazové paradoxy

 

 



Fotoškola – Jak zlepšit obraz

Jak pomocí pár kroků změnit obraz k lepšímu ukazuje G. Avanesian

 

 



Fotoškola – Zátiší

Zátiší jako experimentální pole vysvětluje prof. M. Vojtěchovský

 

 



Fotoškola – Photoshop

Photoshop – Jak ostřit pomocí vrstev

 

 



Fotoškolička

Vybíráme blesky

 

 



Fotoklub

Představujeme Fotoklub Příbor

 

© 2010-2016 PhotoArt.cz. All rights reserved.